Pasageri cu mobilitatea redusă
Toate serviciile publicate pe website, afișate în oficiu și/sau prin intermediul softului ZBOR.MD, sunt în funcție de disponibilitatea Furnizorilor de Servicii, de termenii și condițiile de transportare (incluzând regulile de transport al pasagerilor impus de liniile aeriene) și se vor aplica adițional Termenilor și Condițiilor stipulate de ZBOR.MD.
Termenii Furnizorilor de Servicii pot include prevederi referitoare la diferite proceduri de îmbarcare, obligații (daca este cazul) ori restricții de alta natură. ZBOR.MD nu este responsabila pentru introducerea acestor reguli dar din grija față de clienții săi, pentru prevenirea și eliminarea discriminării și asigurarea egalității persoanelor cu nevoi speciale, vă informează, după cum urmează.
Contractul dvs. de transport cu compania aeriană care vă asigură transportul aerian, internațional, intern sau o parte internă dintr-o călătorie internațională face obiectul acestei notificări, oricărei notificări sau condițiile individuale ale transportatorului, regulamentelor, normelor și politicilor aferente aplicabile.
Este dreptul transportatorului de a refuza transportul pasagerilor care nu respectă legislația aplicabilă sau care nu prezintă în timp util toate documentele de călătorie necesare și informațiile cu privire la necesitățile speciale.
Acceptarea la cursă a persoanelor cu dizabilități este bazată pe factorii următori:
- Abilitatea agentului Handling de a oferi asemenea tip de servicii (echipamentul necesar, personal instruit).
- Limitări (i.e. limitările maxime de PMR la bord pe tipul de avion, acceptarea la bord a anumitor categorii de PMR).
Pentru a asigura confortul călătoriei persoanelor cu dizabilități, trebuie să țineți cont de o serie de factori, cum ar fi starea de sănătate a persoanei, echipamentul solicitat, transportatorii aerieni implicați, limitările maxime pe tipuri de avion.
În acest sens, orice serviciu special pentru persoanele cu dizabilități trebuie sa fie solicitat cel târziu cu 72 ore înainte de zbor pentru a permite transportatorului de a organiza și finisa aranjamentele necesare. De obicei aceste solicitări sunt declarate agentului la momentul rezervării biletului care introduce informația necesara în rezervarea pasagerului. Nerespectarea acestei reguli poate duce la anularea rezervării de zbor de către compania aeriană.
Pentru persoanele care suferă de anumite boli și sunt considerate cazuri medicale, companiile aeriene vor solicita datele medicale despre starea sănătății a pasagerului. O forma speciala MEDIF va fi necesar de completat de către medicul curant al pasagerului și transmisă companiei.
Formularele pot fi găsite pe paginile web oficiale ale companiilor aeriene care operează zborul concret sau pot fi solicitate prin intermediul agentului la momentul rezervării biletului. După completare de către medicul curant, formularele trebuie transmise la o adresă electronică care o puteți găsi pe paginile web oficiale ale companiilor aeriene care operează zborul concret sau pot fi transmise prin intermediul agentului care a efectuat rezervarea.